Rychlý přehled

  • Huisman se podílí na výrobě stabilizačního systému větrných turbín

    V závodě Huisman Czech Republic aktuálně vyrábí klíčové komponenty pro nový systém Traveling Load Stabilising System (TLSS), který zásadně zvyšuje bezpečnost i efektivitu při instalaci listů větrných elektráren na moři. Systém, který společně vyvinuly společnosti Huisman, Siemens Gamesa a Vestas, umožňuje stabilizaci velkých komponent větrných turbín, zejména lopatek, gondol a segmentů věží během instalace. Díky kombinaci dvou párů tahových lan se výrazně zvyšuje přesnost a bezpečnost manipulace s těžkým nákladem ve větrných a obecně velmi náročných mořských podmínkách.

    TLSS se vyznačuje vysokou přesností díky speciálnímu režimu řízení polohy. Oproti běžným systémům, které pracují s konstantním napětím, tento přístup poskytuje větší oporu, a tedy vyšší kontrolu nad manipulovaným břemenem. Celý stabilizační systém TLSS bude následně integrován do dvou otočných jeřábů typu Leg Encircling Crane s nosností 3 000 tun určených pro instalační plavidla společnosti Havfram. Jeho ovládání je pak řízeno přímo z kabiny jeřábu.

  • Končí další významný dodavatel automobilového průmyslu

    Výrobce plastových komponentů pro automobilový průmysl Linden ohlásil konec výroby v České republice. Radikální krok souvisí s neuspokojivou hospodářskou situací, která dlouhodobě panuje v segmentu automotive. Společnost Linden se specializuje na výrobu interiérových i exteriérových dílů a pestrou škálu plastových komponentů. Ukončení provozu v Hustopečích by mělo proběhnout koncem letošního roku.

  • V Nitře odstartoval Mezinárodní strojírenský veletrh

    Inovace a průmysl nové generace jsou hlavními tématy letošního jubilejního třicátého ročníku MSV v Nitře. Strojírenský veletrh pořádaný pravidelně v areálu výstaviště Agrokomplex je nejvýznamnější oborovou akcí na Slovensku. Letos slibuje návštěvníkům přehlídku toho nejlepšího z oblasti strojírenství, energetiky ale i digitalizace a automatizace. Program doplňuje řada doprovodných akcí, z nichž k největším lákadlům patří konference „Od digitalizácie k udržateľnosti – Priemysel novej generácie“, která se uskuteční 21. května. Tradičně pak nebude scházet TECHFORUM, které patří odborným školám a univerzitám, či mistrovství Slovenska v simulovaném svařování, které organizuje Zväz slovenských vedecko-technických spoločností (ZSVTS) ve spolupráci se Slovenskou zváračskou spoločnosťou a Agrokomplexom. Soutěž kombinuje technické zručnosti s moderními technologiemi simulovaného prostředí.

    MSV v Nitře se koná ve dnech 20. – 23. 5. 2025. Více informací najdete v kalendáři událostí na Strojirenstvi.cz a na webových stránkách veletrhu: https://agrokomplex.sk/strojarsky-veltrh/

  • Díly pro BMW se vydají na cestu z Mošnova

    Mošnovská průmyslová zóna se rozroste o nové moderní logistické centrum automobilky BMW Group, které zabere plochu 126 000 m².  Nové logistické centrum bude klíčovou součástí sítě automobilky BMW a bude zajišťovat díly pro výrobu automobilů a motorek v zámoří. Z České republiky budou díly dodávány například do továren v Brazílii, Thajsku a Indii. Předpokládané spuštění plného provozu je naplánováno na konec roku 2026. Projekt nového logistického centra pro BMW je součástí třetí etapy Ostrava Airport Multimodal Parku (#OAMP) u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově.

  • Nová linka v MEA Water Management výrazně navyšuje produktivitu

    Automatizovaná linka propojuje kompletní proces odlití forem, tuhnutí polymerbetonu a jeho přepravu na další pracoviště, kde dochází k vyjmutí hotového výrobku, následné čištění formy a opětovné zahájení výrobního cyklu. Klíčovou součástí nové technologie je unikátní systém paletizace a depaletizace forem, který zajišťuje vyšší efektivitu procesu výroby i bezpečnost operátorů výroby. Dopravníkový systém tvoří 27 řetězových dopravníků, 8 točen, 5 válečkových a 2 vibrační dopravníky. Linka je kompletně ovládána přes průmyslový tablet s možností vzdáleného monitoringu a nastavování parametrů výroby. To umožňuje operátorům optimalizovat průběh výroby v reálném čase. Nové zařízení za téměř 10 milionů korun nahradilo původní linku s cílem snížení nákladů na opravy, zvýšení bezpečnosti a celkového zrychlení výrobního procesu. Díky optimalizaci přepravy forem a implementaci unikátního systému paletizace a depaletizace se podařilo zvýšit produktivitu výroby o 35 %.

    MEA Water Management je přední výrobce odvodňovacích systémů. Novou dopravníkovou linku realizovala společnost OSTROJ, která uspěla na základě výběrového řízení. Mezi hlavní parametry patřily reference, rychlost a zajímavá technická řešení. OSTROJ pak zvládl dodat zakázku včetně montáže, zaškolení obsluhy a uvedení do provozu za šest měsíců od podpisu smlouvy. Systém je v MEA Water Management Plzeň v provozu od února 2025.

    Virtuální realita pomohla optimalizovat návrh linky

    Pro návrh a optimalizaci výrobního procesu využil OSTROJ simulační software Visual Components a virtuální realitu. Zákazník si mohl linku prohlédnout ještě ve fázi návrhu a předem odsouhlasit veškeré její funkční parametry i její umístění do prostoru stávající výrobní haly. „Digitální simulace nám umožnila detailně analyzovat tok materiálu a odhalit případná omezení ještě před samotnou výrobou linky. Tento přístup minimalizuje rizika a zajišťuje dosažení maximální efektivity výroby od prvního dne spuštění linky do provozu,“ doplnil Adam Majewski, obchodní manažer společnosti OSTROJ.

     

Zobrazit nejnovější