Jednou vidět je lepší než stokrát slyšet. Používejte aplikaci Vuforia Chalk bezplatně do konce června

AV ENGINEERING, a.s.
— vydáno 18. dubna 2020

Díky kreslení do obrazu v aplikaci Vuforia Chalk se můžete vyhnout vysvětlování typu: „stiskni takové to černé tlačítko vedle zeleného vlevo nahoře.“ Co všechno Vuforia Chalk nabízí nám přiblížila Alena Kolářová z firmy AV ENGINEERING.

Vuforia Chalk je aplikace pro mobilní zařízení, která kombinuje videohovor s kreslením do obrazu. Můžete nám princip aplikace vysvětlit do detailu?

Vuforia Chalk je AR mobilní aplikace, která slouží k on-line vzdálené podpoře při řešení problémů se servisem, údržbou, montáží či ovládáním zařízení, které by jinak vyžadovaly přítomnost experta na místě. Přináší funkce „přítele na telefonu“ – ovšem nejen hlasem a obrazem, ale díky rozšířené realitě také kreslením.

Zdaleka ne všechny situace vyžadují nebo umožňují, aby byli vaši experti při řešení problémů fyzicky přítomni na konkrétním místě. Vuforia Chalk kombinuje rozšířenou realitu s komunikací v reálném čase. Co ji odlišuje od běžných prostředků typu Skype nebo FaceTime je možnost kreslení do reálného obrazu. Rozšířená Realita (AR) pak zajištuje, že se kresby drží reálných objektů, i když pohybujete s mobilním zařízením. To umožňuje prohlédnout např. porouchaný výrobek ze všech stran a stále graficky komunikovat s expertem na základně. Kresby jsou samozřejmě barevně odlišeny a jsou viditelné na obou stranách komunikace.

Komu je aplikace především určena?

Aplikace vznikla jako podpora servisním technikům, montážním pracovníkům i běžným uživatelům složitějších zařízení.

Ukazuje se však, že její využití je daleko širší, obzvlášť v době pandemie a omezení osobního setkávání. Vuforia Chalk pomáhá nahrazovat osobní kontakt v současné komplikované době pandemie, ale i při běžném provozu, protože kapacity mnohých společností jsou dlouhodobě omezené. Vuforia Chalk zkracuje vzdálenost, ulevuje od cestování a usnadňuje vzdálenou spolupráci. Z toho vyplývá také její ekonomická hodnota.

Takže vedle komunikace firma-zákazník se velmi dobře hodí i pro sdílení zkušeností mezi servisními techniky a předávání know-how uvnitř firmy. Kde vidíte ještě další potenciál aplikace?

Určitě, Vuforia Chalk umožňuje zaměstnancům mimo pracoviště, ale i v místě, spolupracovat na provozu, údržbě a opravách zařízení všeho druhu. Známé jsou také případy vzdálené komunikace provozních konstruktérů s výrobou. V současné pandemické době se objevuje i řada příkladů z osobního života: z kuchyní, garáží nebo mezi seniory a jejich dětmi.

Jak složité je používání aplikace? Je potřeba nějaké školení pro uživatele?

Aplikace je uživatelsky velmi přívětivá. Protože jde o aplikaci typu SaaS (Software as a Service), uživatel si v podstatě vytvoří jen účet a můžete začít. Zároveň naše společnost poskytuje technickou podporu v českém jazyce, takže jsme připraveni řešit individuální potřeby našich uživatelů.

Kolik lidí může být zároveň propojeno?

Aktuálně spolu mohou komunikovat dva uživatelé. PTC, autor Vuforia Chalk, na vývoji svých řešení neustále pracuje, takže do budoucna by mělo být možné realizovat i konferenční hovory.

Může si zákazník tuto komunikaci s nákresy a popisky uložit, aby se k návodu, který získal, mohl vrátit i v budoucnu?

Ano, aplikace umožňuje nahrávání a následné uložení dokumentace k hovoru, ke které se může uživatel kdykoliv vrátit. Záznam se ukládá ve formě obrázkové sekvence, a to včetně kreseb.

Každý, kdo chce aplikaci používat, ji musí mít nainstalovanou? Kolik stojí a kde a za jakých podmínek se dá stáhnout?

Společnost PTC v době pandemie COVID-19 uvolnila aplikaci v plné verzi pro všechny zdarma, a to až do 30. 6. 2020. Aplikaci je možné získat včetně české technické podpory od AV ENGINEERING na webových stránkách www.aveng.cz.

Existuje nějaká bezplatná testovací verze?

Ano, ale je to zbytečné. Jak už jsem uvedla, až do konce června je nejvhodnější čas k bezplatnému vyzkoušení plné aplikace Vuforia Chalk. Uživatelé ji mohou začít používat ihned po registraci. Výrobce navíc připouští, že pokud bude pandemická situace bude přetrvávat, je připraven nabídku prodloužit.

V dnešní době s omezeným pohybem představuje taková aplikace řešení řady aktuálních potíží. V čem dnes může Vuforia Chalk firmám pomoci?

I v této složité situaci jsou v průmyslu, ale i mimo něj, stále oblasti, v nichž je potřeba osobní nasazení lidí na místě. Stále běží výroba, montáž, stále je potřeba řešit údržbu a servis. Díky Vuforia Chalk můžete vzdáleně navigovat servisního technika, údržbáře, montéra či kohokoliv jiného, který je v terénu a potřebuje vaši pomoc. Aplikaci využijí konstruktéři, pracující na home office, vědci, pracovníci v různých institucích. Prostě její dnešní uplatnění je všude tam, kde není možný nebo kde je nebezpečný osobní kontakt.

Alena Kolářová, Marketing Manager v AV ENGINEERING

Další článek: AQUAdem zákazníkům nabízí komplexní služby a jistotu ekologické výroby při obrábění