Rychlý přehled

Zobrazit novější...

  • PackWall spouští výrobu v Korutanech

    Česká technologická skupina GES ECO, která je součástí GES GROUP, slavnostně otevírá v rakouských Korutanech novou výrobní halu PackWall AT, jež představuje další milník v expanzi projektu PackWall do západní Evropy. Moderní provoz o rozloze více než 4 200 m² vznikl jako reakce na rychle rostoucí poptávku po udržitelných stavebních materiálech a jako strategický krok k posílení cirkulární ekonomiky v evropském regionu. Nová hala je připravena na provoz dvou plnohodnotných výrobních linek, přičemž první z nich byla instalována po podpisu smlouvy se společností beECOTECH na začátku roku 2025. Druhá linka bude uvedena do provozu v následujícím období a umožní zdvojnásobení celkové produkce. Celková investice přesahující 4 miliony eur zahrnuje kompletní technologické vybavení i přípravu infrastruktury pro dlouhodobý růst projektu.

    Technologie PackWall, která v České republice vyrostla z originálního nápadu na využití nápojových kartonů, dnes úspěšně konkuruje tradičním stavebním materiálům, jako jsou OSB desky nebo MDF. Z vytříděného odpadu vznikají multifunkční stavební desky s vysokou pevností, výbornými izolačními vlastnostmi a výrazně nižší uhlíkovou stopou. Také výroba je mimořádně ekologická, protože nevyžaduje vodu ani chemické látky, je energeticky úsporná a zahrnuje rekuperaci tepla, což dále zvyšuje jeho celkovou efektivitu.

  • Hattrick Doosan Škoda Power v Elektrárně Opatovice

    Společnost Doosan Škoda Power uspěla ve výběrovém řízení na modernizaci šestého bloku Elektrárny Opatovice. Navazuje tak zde na své dvě nedávné úspěšné realizace a přispěje tak k dalšímu kroku v rámci rozsáhlé dekarbonizační proměny elektrárny Opatovice.
    Kompletní modernizace bloku TG6 zahrnuje dodávku nové kondenzační turbíny a kondenzátoru, opravu stávajícího generátoru, instalaci nových ohříváků topné vody a komplexní řešení potrubí a ocelových konstrukcí. Projekt je realizován jako EPC dodávka, tedy formou „na klíč“ – od návrhu přes výrobu, nezbytné stavební úpravy, montáž až po uvedení zařízení do provozu.
    Elektrárna Opatovice pokračuje v zásadní modernizaci, jejímž cílem je postupně opustit uhelný provoz a nahradit jej efektivnějším a ekologičtějším paroplynovým řešením. Součástí této transformace je i obnova klíčových parních turbín ve strojovně TG, které musí plnohodnotně fungovat jak v současném uhelném režimu, tak v budoucím provozu na zemní plyn. Díky tomu jsou zajištěny stabilní a nepřerušené dodávky tepla pro celý region po dobu přechodu.
  • Unikátní kolejovou spojku vyrobili v Prostějově

    Výhybkárna a strojírna (DTVS) úspěšně dokončila výrobu technicky unikátní dvojité kolejové spojky na syntetických pražcích Sekisui a dvou dilatačních zařízení pro dopravní podnik Ruhrbahn GmbH se sídlem v německém Essenu. Nově vyrobená kolejová konstrukce s celkovou délkou 123 m (DKS, dilatace a kolejové pole) bude brzy instalována u stanice Heissen Kirche v Mülheimu, jednom z klíčových bodů místní dopravní sítě lehkého metra U-Bahn / Stadtbahn. „Šlo o technicky velmi náročný projekt, během jehož přejímky byl kladen mimořádný důraz na přesnost geometrie, kvalitu svarů i povrchové úpravy. Všechny měřené hodnoty splnily předepsané tolerance a náročný zákazník ocenil jak technické provedení, tak profesionalitu DTVS a schopnost rychle reagovat na náročné požadavky,“ uvedl obchodní ředitel DTVS Dušan Kadlec.

    DTVS dlouhodobě posiluje své postavení v Německu, které je jedním z nejdůležitějších zahraničních trhů společnosti. Kromě Essenu podnik v letošním roce realizoval nebo stále realizuje dodávky kolejových konstrukcí také pro města Brémy, Duisburg, Krefeld, Kolín nad Rýnem či Norimberk.

  • BRANO Group expanduje do Číny

    Zástupci společnosti BRANO Group oznámili otevření nové vývojové pobočky Brano Technology Center Shanghai, která rozšíří inženýrské a vývojové kapacity firmy přímo na čínském trhu. Nové centrum bude vytvářet řešení šitá na míru místním zákazníkům a zajistí rychlou a efektivní technickou podporu. Po založení BRANO US v Atlantě jde o další významný milník potvrzující strategii posilování přítomnosti na klíčových trzích automobilového průmyslu.

  • Evropský automotive stojí na hraně útesu

    Evropský automobilový průmysl se potýká s řadou výzev a v nadcházejících letech nejspíš projde významnými změnami. Čeká ho s největší pravděpodobností konsolidace, zavírání výrobních závodů a v souvislosti s rostoucí konkurencí čínských výrobců možná i zánik či převzetí některých značek. Evropská výroba aut totiž po covidu klesla ze 16 na 13 milionů ročně a mnoho z 98 místních závodů jede hluboko pod kapacitou. Nejvíce ohrožené jsou podle odborníků továrny koncernů Stellantis a Volkswagen v Německu, Francii a Itálii. České automobilky jsou zatím stabilní a dobře vytížené.

    Rostoucí tlak představují čínští výrobci, kteří plánují zdvojnásobit svůj současný pětiprocentní podíl, aktivně budují závody v Maďarsku i Turecku a skupují evropské firmy. Trh tak čeká výrazná konsolidace a počet značek v Evropě může klesnout z dnešních třiceti na zhruba dvacet. Čínské automobilky navíc kladou tvrdé podmínky dodavatelům, což může část z nich ohrozit. Kauza s čipy Nexperia zároveň potvrdila silnou závislost evropského automobilového průmyslu na Asii. Plná soběstačnost EU je zatím stále nereálná a přeregulovanost snižuje konkurenceschopnost regionu. I když se diskutuje o přehodnocení zákazu prodeje spalovacích motorů po roce 2035, termín se zatím nemění.

Zobrazit další...