Rychlý přehled

  • Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby

    Společnost Siemens zveřejnila své plány týkající se začlenění asistenta pro průmyslové provozy a údržbu – Operations Copilot – do dopravních systémů bez řidiče a mobilních robotů. Vzhledem ke zvyšujícímu se nasazení mobilních dopravních robotů jako autonomních asistentů podporovaných umělou inteligencí (AI) bude Operations Copilot fungovat pro člověka-operátora jako uživatelské rozhraní. Uživatelům tak umožní provádět konfigurace autonomních mobilních robotů (AMR) a automaticky řízených vozíků (AGV) a přidělovat jim úlohy, jako je například přeprava materiálu a zboží ve výrobním provozu. Jedná se o další významný krok směrem k rozsáhlejší automatizaci automatizovaných továrenských provozů s využitím generativní umělé inteligence.

    V další fázi Siemens hodlá rozšířit možnosti Operations Copilot o AI agenty vytvořené speciálně pro autonomní mobilní roboty (AMR) a automaticky řízené vozíky (AGV), kteří mají podpořit zprovoznění a provoz nejen individuálních vozidel, ale i celých vozových parků.

    Zdroj: Siemens

     

  • JC-Metal a Siegmund slaví 20 let na trhu

    V roce 2005 se rodinná firma JC-Metal stala výhradním distributorem špičkových svařovacích stolů a svařovacího příslušenství značky Siegmund pro Českou republiku a Slovensko. První společná zakázka směřovala do malé zámečnické dílny ve Vsetíně. Ta se později stala referenčním místem, kde mohli zákazníci na vlastní oči vidět, co modulární svařovací stoly Siegmund s upínacími prvky od JC-Metal zvládnou. Dnes už JC-Metal dodal stovky komplexních svařovacích systémů napříč nejrůznějšími průmyslovými obory v České republice a na Slovensku. Mezi významné zákazníky využívající řešení od JC-Metal a Siegmund patří například Škoda Auto, Safran Cabin, Tatra Trucks, Škoda Transportation, Tomark nebo Excalibur Army. Jedním z nedávných společných projektů je pak tzv. upínací klec, tedy speciální konstrukce, která umožňuje s extrémní přesností lepit interiérové díly letadel.

  • První pololetí 2025 ukázalo sílu českého železničního průmyslu

    V prvním půlroce letošního roku se potvrdilo, že český železniční průmysl vstupuje do další fáze konkrétního uplatnění svých špičkových technologických řešení v každodenním provozu. Členské firmy ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu – v uplynulých měsících prezentovaly nové produkty a technologie, které úspěšně uvedly do praxe. Často šlo o technologické premiéry s mezinárodním přesahem. Potvrzuje se tak, že český železniční průmysl patří mezi světovou technologickou špičku.

    Zde přinášíme výběr několika projektů:

    Autonomní vlak v pravidelném provozu

    První autonomní vlak v Česku začal přepravovat cestující na trati Kopidlno – Dolní Bousov. Šlo o historický moment evropského významu – první veřejný provoz na otevřené železniční trati ve střední Evropě. AŽD se tak stalo evropským průkopníkem v oblasti autonomní železniční mobility.

    Akutrolejové jednotky přinesly nárůst počtu cestujících

    Hybridní jednotky Škoda, kombinující trakční napájení a bateriový provoz, byly nasazeny v Moravskoslezském kraji, kde přispěly ke zvýšení komfortu, spolehlivosti i počtu cestujících. Zároveň představují konkrétní řešení ekologické transformace regionální dopravy.

    Antikolizní systémy a AI diagnostika

    Inovativní bezpečnostní systémy byly uvedeny do provozu v Olomouci i ve finském Tampere, kde Škoda Group provozuje také autonomní tramvajové depo. Firma současně testovala svou nejdelší tramvaj na světě a zahájila zkušební provoz nové tramvaje 52T v Praze.

    Spuštění provozu ETCS na koridorových tratích: Klíčový posun v bezpečnosti železnice

    V prvním pololetí 2025 byl systém ETCS uveden do běžného provozu na stovkách kilometrů hlavních tratí. Tento krok výrazně zvyšuje bezpečnost a interoperabilitu dopravy a představuje důležitý milník na cestě k autonomní železnici v souladu s evropskými standardy.

     

     

  • Pozvánka na konferenci Innovations in Metal Additive Manufacturing

    Konferenci Innovations in Metal Additive Manufacturing pořádá konsorcium Brain4industry se společností AMIRES. Bude se konat 16. října ve Vestci u Prahy, v konferenčním sále společnosti BIOCEV.

    Zaměří se na aktuální vývoj v aditivní výrobě kovů a ukáže, jak inovace mění každý krok hodnotového řetězce. V rámci šesti odborných tematických bloků získají účastníci přehled o nejnovějších technologických postupech i praktických aplikacích:

    Dodávky surovin – pohled výrobců prášků a materiálových laboratoří na kvalitu a inovace
    Návrh a simulace – pokroky v CAD nástrojích a modelování, které urychlují digitální transformaci návrhu
    Dodavatelé technologií pro aditivní výrobu – nové generace strojů a technologie řízení procesů
    Výrobní procesy a služby – vývoj modelů pro výrobu, optimalizaci a následné zpracování
    Kontrola kvality a certifikace – moderní přístupy k testování, zajištění kvality a průmyslovým standardům
    Aplikace u koncových uživatelů – průmyslové případové studie ilustrující reálný přínos a potenciál

  • 100 let stavebnice Merkur oslaví firma v září

    Letos slaví firma Merkur Toys 100 let od vzniku stavebnice Merkur. Dřívější stavebnice Inventor využívala spojování háčky. Roku 1920 nastoupila technika šroubků. Tento přelomový okamžik znamenal začátek nové éry, která dala vzniknout legendární stavebnici Merkur. Tu uvedl na trh majitel firmy Jaroslav Vancl o pět let později. Oslavy s příznačným názvem „100 let šroubování“ pořádá společnost Merkur Toys a uskuteční se od čtvrtka 18. do soboty 20. září v Muzeu stavebnice Merkur, v Bezděkově parku před muzeem a v areálu továrny.

Zobrazit nejnovější