Závislost německých automobilek na čínském trhu roste

Redakce Redakce
— vydáno 1. února 2018

V loňském roce prodaly koncerny Volkswagen, Daimler a BMW v Číně 34,9 procenta svých aut. Podíl čínského trhu na jejich odbytu se tak od roku 2009 zhruba zdvojnásobil. Vyplývá to podle agentury DPA ze studie poradenské společnosti Ernst&Young.

O čínský trh se z německých automobilek nejvíce opírá Volkswagen, na jehož celkovém odbytu se loni Čína podílela 40 procenty. Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, pro kterou je Čína také klíčovým odbytištěm.

V roce 2009 Čína vystřídala Spojené státy na postu největšího automobilového trhu světa. Celkový prodej motorových vozidel v Číně se v loňském roce zvýšil o tři procenta na 28,88 milionu vozů. Jeho růst tak prudce zpomalil z téměř 14 procent v předchozím roce. 

Další článek: Toshulin koupil od Alty strojírnu TOS Kuřim – OS