Kdo bude letos na MSV v Brně? A kdo naopak bude chybět? Zeptali jsme se

i1676421813 Ing. Tomáš Trojan
— vydáno 1. června 2020

Pro získání představy o nadcházejícím MSV v Brně jsme oslovili 40 pravidelných vystavovatelů s dotazem, zde se plánují zúčastnit. Ani z výsledných 15 odpovědí neplyne nic jednoznačného: 4× jasné ano a 5× jasné ne.

Každého přirozeně zajímá, jak bude letos na podzim probíhat Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. Jak pravděpodobně víte, třeba i z článků na našem webu, nejsou v tuto chvíli jasně dané podmínky pro konání veletrhů, a oborové organizace i samotné veletržní správy apelují na vládu, aby stanovila jasná pravidla. Současný nevyjasněný stav úspěšnému průběhu MSV vůbec nepomáhá.

Do 40 firem, které v Brně pravidelně vystavují, jsme poslali stručný dotaz:

Plánuje vaše společnost aktivní účast na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně jako vystavovatel?

Pokud někdo nezareagoval na první e-mail, odpovědi jsme se nijak dále nedožadovali, takže výsledně jsme obdrželi 15 odpovědí. 4 firmy potvrdily účast, 5 firem potvrdilo neúčast a 6 firem nedalo jednoznačnou odpověď.

Ano, máme podanou přihlášku: HIWIN, TRUMPF, FANUC, PRIMA BILAVČÍK

Ne, letos vystavovat nebudeme: Festo, Siemens, SCHUNK, Murrelektronik, ISCAR

Rádi bychom, ale ještě nevíme: Renishaw, DMG MORI, AV ENGINEERING, 3Dwiser, Mitutoyo, ABB

Jak vidíte, většina přijatých odpovědí je od nadnárodních firem, kde rozhodnutí o účasti či neúčasti v rozhodující míře závisí na mateřské firmě v zahraničí. Pro tuzemské firmy bude jistě velmi podstatné, zda budou vystavovat domácí stálice Tajmac ZPS nebo Kovosvit MAS, ale ani od jedné z těchto firem jsme nedostali odpověď. V každém případě tento ročník nebude patřit mezi ty „natřískané“.

Níže uvádíme kompletní odpovědi:

Josef Sláma, jednatel Renishaw:

Otázka účasti v současné době obsahuje příliš mnoho neznámých. Současné roušky mohou být na podzim snadno nahrazeny rouškami novými, korporátní rozhodnutí mohou počet vystavovatelů snížit pod únosnou míru a nelze opomenout ani stav trhu, který aktuálně nevyhlíží právě optimisticky.

Pavel Ambrož, jednatel SCHUNK Intec:

Ne. Mateřská společnost SCHUNK GmbH & Co. KG poprvé za svou dlouholetou existenci zrušila účast na všech veletrzích po celém světě. Důvody souvisí s aktuální situací s pandemií nemoci COVID-19. Nad pořádáním hromadných akcí stále visí velký otazník a v případě povolení MSV bude druhým velkým otazníkem jeho návštěvnost. Ve společnosti panuje jistá nervozita, která nenahrává akcím tohoto typu. Dalším důvodem plánované neúčasti jsou také úsporná opatření zavedená v souvislosti s aktuální hospodářskou situací.

Petr Vladik, obchodní ředitel DMG MORI:

Vzhledem k stávající celosvětové situaci na trhu ovlivněné také šířením koronaviru se koncern DMG MORI rozhodl k neúčasti na veletrzích, protože zdraví zaměstnanců a zákazníků je pro nás priorita. Samozřejmě po skončení pandemie i nadále uvažujeme o prezentaci našich produktů na MSV Brno, který považujeme za nejdůležitější marketingovou akci v roce a který nám každý rok přinesl jak nové potencionální zákazníky, tak i obchody.

V letošním roce jsme se rozhodli zorganizovat „den otevřených dveří“ v naší nové budově, kde budeme prezentovat nejen naše stroje pro třískové obrábění, ale také stroje pro aditivní výrobu a softwarové produkty pro plánování výroby i kontroly a servis strojů.

Tomáš Duba, Motion Control, Head of Business Unit Siemens:

Ne. Po šedesátijedna letech, kdy společnost Siemens ani jednou jako vystavovatel nevynechala, se tak stane letos. Na veletrhu ale budeme přítomni ve formě prezentace na stáncích našich obchodních partnerů a v rámci doprovodného programu na odborných konferencích. Toto rozhodnutí je v souladu s naší dlouhodobou strategií oslovovat cílovou skupinu zákazníků a odborné veřejnosti prostřednictvím adresného osobního přístupu podle konkrétních potřeb.

Petr Jašek,  jednatel HIWIN:

Ano, brněnský strojírenský veletrh je významnou marketingovou a obchodní událostí. Máme podanou přihlášku a pokud se bude MSV 2020 konat, budeme tam a bude nás vidět.

Alena Kolářová, marketing manager AV ENGINEERING:

Sledujeme všechna opatření nařízená vládou v rámci zamezení šíření nemoci COVID-19. Je pro nás prioritou jejich dodržování a zajišťování bezpečnosti našich zaměstnanců a zákazníků. Naše společnost má již řadu let na MSV své čestné místo, kterého si vážíme, a je pro nás důležité být u takto významné události ve strojírenském oboru. Silou všech veletrhů jsou ale především návštěvníci, osobní setkání a živelná komunikace. To může být letos zatíženo velkou řadou omezení, která nyní nedokáže nikdo úplně předpovědět. Navíc veletrh se bohužel nedá připravit za měsíc, příprava expozice trvá více než půl roku. Nyní je termín pro podání přihlášky prodloužen do 15. června.

Pokud MSV 2020 potká stejně smutný osud, jako zrušený Hannover Messe, byl by to pro strojírenství velký zásah, který bychom však museli všichni respektovat. Zastavení šíření pandemie je zcela zásadní pro budoucí fungování naší ekonomiky.

Vladimir Schnurpfeil, jednatel Murrelektronik:

Na tuto otázku dám jednoznačnou odpověď: ne, neplánujeme. Skutečnost, že byl letošní veletrh AMPER přesunut na příští rok, by mohla nahrávat úvahám účasti na MSV, ale již roky na MSV nevystavujeme a na této skutečnosti nebudeme nic měnit. Mohu ale již teď říci, že na podzim připravíme pro naše zákazníky jiné příležitosti, jak se osobně setkat.

Tomáš Soóky, jednatel 3Dwiser:

Nad naší účastí na letošním MSV dosud visí velký otazník. Tento konkrétní veletrh jsme i přes jeho tradici vnímali jako povinné celofiremní cvičení – s tím, že náklady na kvalitní prezentaci byly vysoké. Krize způsobená koronavirem zafungovala jako katalyzátor, urychlila přesun řady našich marketingových aktivit do digitální formy a zároveň se nám otevřely nové možnosti, prostor pro nové nápady, o kterých jsme do letoška stihli jen mluvit. Například plně virtuální návštěva našeho Aplikačního centra 3D tisku a další. Pomáhají nám zajišťovat dostatek kvalitních kontaktů i jinou cestou než fyzickou výstavou.

Roman Haltuf, jednatel TRUMPF:

Ano, i přes určitou nejistotu ohledně konání veřejných akcí se chceme s našimi zákazníky a novými zájemci setkat a představit inovativní novinky, nové výrobní postupy a stále se rozšiřující digitální produkty a služby naší společnosti.

Daniel Havlicek, marketingový manažer FANUC:

Ano, v tuto chvíli máme podanou přihlášku a s účastí na letošním MSV počítáme.

Petr Zahálka, výkonný ředitel Mitutoyo:

V omezené míře a dle vývoje situace.

Martin Horváth, marketingový manažer ISCAR:

Po dohodě s mateřskou společností ISCAR Ltd. v Izraeli jsme se rozhodli naši účast na letošním MSV Brno z preventivních důvodů zrušit. Mimo tento aspekt to je dáno i tím, že na počátku pandemie nikdo nevěděl, jak daná situace může dlouho trvat, a také nikdo z nás nechtěl riskovat eventuální ohrožení zdraví nejen našich zaměstnanců, ale i našich zákazníků a návštěvníků veletrhu. Mrzí nás to, protože veletrh bereme jako společenskou událost a rádi se s našimi zákazníky na stánku setkáváme i při jiné příležitosti, než jsou obchodní a technická řešení jejich každodenních problémů. Věříme, že to zákazníci pochopí a zůstanou nám věrni.

Markéta Kočicová, marketingová manažerka Prima Bilavčík:

Účast plánujeme, máme podanou přihlášku. Ale stále čekáme, jak se vyvine stav kolem Covid a také jaká bude účast na MSV.

Václav Lacina, marketingový manažer Festo:

V letošním roce se veletrhu MSV nezúčastníme. Důvodem je především stále poněkud nejistá situace ohledně vývoje a nařízení, která se týkají nemoci Covid-19. Proto jsme se rozhodli zaměřit se spíše na menší lokální akce pro naše zákazníky, během kterých proběhne také prezentace novinek Festo. Zde máme přeci jenom trochu více prostoru na případné přesuny termínů či jejich rušení, a to i s ohledem na vynaložené marketingové prostředky.

Miloš Stibal, Marketing & Communication Manager ABB:

Naši letošní účast stále zvažujeme.  Bohužel zatím není jasně řečeno, zda a za jakých podmínek se veletrh může konat. Stejně jako pořadatelé, čekáme na finální rozhodnutí příslušných úřadů. Každopádně situaci neustále sledujeme a vyhodnocujeme, a to zda a jakou formou se veletrhu letos zúčastníme bude jasné v následujících týdnech.

Další článek: Nové typy kybernetických útoků na průmyslové firmy