Nový hydrostat Toyota Tonero

Toyota Material Handling CZ s.r.o.
— vydáno 15. prosince 2021

Toyota Tonero HST s nosnost 1,5 až 3,5 t a výškou zdvihu až 7 metrů je moderním do detailu propracovaným silným strojem, který nabídne maximum ve všech klíčových oblastech důležitých pro náročné uživatele.

Dokáže sladit vysoký výkon s maximálním pohodlím a bezpečností pro obsluhu i s nadstandardně úsporným provozem. Toyota přitom ani v nejmenším neslevuje z kvality a odolnosti továrního provedení, na které jsou její zákazníci dlouhodobě zvyklí.

Zákazníci získají komplexně připravené a vyladěné stroje s dieselovým nebo LPG pohonem, které v každém kubíku prostoru pod kapotou nabídnou technologii, funkci, vychytávku, konstrukční řešení, které stojí za pozornost a jehož sílu obsluha ocení již při prvním kontaktu s vozíkem.  

Síla výrobního zázemí se promítne do vyššího podílu vlastních komponent  

Toyota navíc při jeho výrobě zvolila nový taktický přístup. Díky ojedinělému produktivnímu výzkumnému, vývojářskému i výrobnímu zázemí jsou nové vozíky osazeny mnoha komponenty vlastní výroby, a to i včetně softwaru pro řídicí jednotku a elektronické systémy. Bude tak mnohem více nezávislá na dodavatelích v případě výpadků, kterých jsme byli svědky v některých odvětvích během covidové pandemie, a mnohem rychlejší při vývoji a implementaci dalších budoucích vylepšení.  

Motory – nezničitelná, úsporná a ekologická chlouba Toyoty 

Toyota zachovala samozřejmě výrobu vlastních odolných průmyslových motorů s extrémně dlouhou životností (Diesel: 1ZS/41kW – perfektně postavený tříválec s vyšším výkonem než předchozí čtyřválcový motor je nejvýkonnější na trhu – měřeno podle EN 16796; LPG: 4Y-E 38/42kW, s třícestným katalyzátorem ve standardu, oxid dusíku -70 %) a s mnohem nižšími emisemi, než požadují současné evropské normy (STAGE V s přípravou na STAGE VI), ale vyvinula nový software a řídicí jednotku přímo na míru potřebám manipulačních vozíků pro hladkou souhru všech částí pohonného systému. Pro maximální kvalitu sáhla i pro nové dodavatele, například firmy Danfoss nebo Poclain, jedničky ve svých oborech.  

Nové vstřikování common rail řídí výkon, a tedy i spotřebu, podle aktuální hmotnosti nákladu, který je právě na vidlicích. Motor díky tomu nepracuje zbytečně ve vyšších otáčkách, než je nutné a šetří palivo. Úsporu paliva podporuje i možnost nastavit optimální výkonové parametry. Vybírat lze ze tří módů podle náročnosti nasazení: ekonomický (nízká spotřeba), rychlý (max. výkon) nebo pomalý mód (pro nováčky). 

Okamžitá odezva při změně směru pojezdu – bez dobržďování 

Pro precizní a produktivní manipulaci přidala Toyota nové technologie a vylepšila většinu důležitých i podpůrných funkcí. Klíčovým parametrem je u hydrostatů okamžitá odezva při změně směru jízdy, zejména v aplikacích s krátkými pojezdy, kde ke změně směru pojezdu dochází velmi často. Nové Tonero HST reaguje okamžitě bez jakéhokoli dobržďování.  

Hladkou a efektivní manipulaci jistí stoprocentní kontrola zastavení a rozjezdu na šikmých rampách, posilovač řízení pro citlivé a přesné manévrování i s těžkým nákladem i elektronicky řízená úroveň akcelerace a brzdění – opět je možné volit z několika úrovní podle převažujícího typu nákladu a jeho bezpečnosti (kvůli možnosti sklouznutí z vidlic při maximílní úrovni brzdného výkonu, který stopne vozík prakticky na místě). Brzdný efekt je díky preciznímu elektronickému ovládání automatický a není závislý na síle sešlápnutí brzdového pedálu. Uživatel může volit od jemného po velmi silný brzdný efekt.  

Nejtišší kabina ve své třídě 

Obsluha bude spokojená díky jedné z nejpohodlnějšíích a nejtišších kabin mezi spalovacími vozíky s nosností do 3,5 tuny. Na "vině" je plovoucí kabina a vynikající odpružení díky čtyřem silentblokům. Velmi povedené technické řešení od designérů Toyoty vstřebává drtivou většinu otřesů i vibrací způsobených při jízdě po nerovnostech přenášených do vozíku. Odstíní i vyšší otřesy způsobené horšími nebo sjetými pneumatikami.  

Větší displej nabitý daty a užitečnými funkcemi 

Obsluha v kabině bude mít k dispozici doslova informační databanku. Velký dotykový displej s ovládáním na bázi tabletu je pečlivě integrován do palubní desky a nabídne velké množství přehledně uspořádaných informací a možností v oblasti nastavení různých výkonových parametrů ( ) nebo volby jízdních režimů (  ) . Přizpůsobit chování vozíku na míru potřebám různých aplikací i různě zkušeným řidičům je osvědčeným nástrojem pro zvýšení bezpečnosti i produktivity každého provozu.  

Zmiňme například indikátory parkovací brzdy, pozice kol, úhlu naklonění stožáru, aktuální hmotnost na vidlicích, spotřebu paliva, nastavení času automatického vypnutí motoru a světel (snižuje spotřebu paliva) a mnoho další funkcí.  

Bezpečnost – tradičně na nejvyšší možné úrovni  

Historicky jde o velmi silnou stránkou Toyoty, bez ohledu na model nebo řadu čelních vozíků nebo skladové techniky. Konstrukce stožáru s postranním vedením kabeláže a hydrauliky zajišťuje úplně čistý výhled na vidlice v jakékoli situaci. Jinou šikovnou funkcí je zpomalení hydrauliky při přetížení, displej současně zobrazí přibližnou hmotnost nákladu. Chybět nemůže již léty prověřený systém aktivní stability Toyota SAS, díky kterému neuvidíte převržený vozík Toyota, ani nejrozšířenější správa flotily I_Site, která rovněž obsahuje některé tisíci uživateli prověřené funkce na podporu bezpečnosti.  

Další článek: Společnost MCAE Systems děkuje za vaši návštěvu na MSV 2021