Osobní kontakt je stále nejvyhledávanější formou komunikace

Iva Minaříková vydáno dne 11. ledna 2021

Na loňské jaro rozhodně jen tak nezapomeneme a podzim se neodvíjel výrazně jinak. Aspoň že v mezičase vznikl časový prostor, který nebránil osobním setkáním – jedno takové se zákazníky stihla uspořádat i firma CERATIZIT.

Velké Meziříčí a společnost CERATIZIT si pravidelně každý rok do svých diářů značí stovky strojařů. Moderní prostory jejího technického centra totiž několikrát do roka patří specializovaným seminářům, jež se těší velké oblibě u odborné veřejnosti. Skutečnost, že se po rozvolnění opatření mnozí kolegové z branže poprvé setkali právě zde, tak není ani příliš velkým překvapením. S jakými očekáváními i ohlasy se zástupci společnosti setkali? Nejen o tom jsme si povídali s obchodním ředitelem Janem Úlovcem. 

S jakými pocity jste připravovali po jarní koronavirové pauze první semináře a jaké byly ohlasy návštěvníků? 

Jan Úlovec, CERATIZIT: Přiznám se, že jsme byli lehce nervózní, když jsme termíny vypisovali. Přece jen, opatření spojená s koronavirem se teprve začala rozvolňovat, spousta firem měla pořád zakázané návštěvy a služební cesty. Proto jsme byli příjemně překvapení, když se první dva termíny naplnily téměř okamžitě. Abychom vyšli vstříc všem, kteří měli zájem, nakonec jsme ještě jeden termín přidávali – a i ten byl plný. Měli jsme dokonce i účastníky ze Slovenska. Ukázalo se, že lidem chybí osobní kontakt a mají zájem o informace a novinky. 

Lze odhadnout, jaká situace a nálada nyní panují mezi vašimi zákazníky? 

Na základě podnětů od našich zákazníků jsme vycítili, že jim nestačila naše telefonická podpora a místo elektronických pomocníků se chtějí setkat s tváří v tvář. Takže na všech realizovaných seminářích panovala uvolněná a pozitivní nálada. Byl vidět hlad po odborných informacích a po nových produktech. 

Jaká témata jste pro první akce zvolili a pro koho byly semináře určeny? 

V semináři, který jsme nazvali „UP2DATE – nové nástroje pro lepší časy“, jsme představili novinky z našeho květnového doplňkového katalogu a v prezentacích jsme tematicky zabrousili jak do technologie vrtání, tak i frézování a soustružení. Všichni tak měli možnost vidět v akci třeba naši novinku, 4břitý monolitní vrták WTX HFDS, frézy z řady SilverLine, MonsterMill a MaxiMill, soustružnické VBD řady X7 atd. Tyto semináře zaměřujeme především na technology, obsluhu obráběcích strojů, programátory, zkrátka všechny, kdo pracují s obráběcími nástroji a chtějí se dozvědět něco nového. V průběhu celého semináře jsou vždy k dispozici naši technici, kteří rádi poradí a zodpoví technické dotazy. Pro letošek jste původně měli připraveny velké jarní zákaznické dny. 

Jaké produkty a novinky ze života firmy jste plánovali představit? 

Zákaznické dny plánované na březen jsme z důvodu šíření covid-19 a nastavených opatření, zrušili. Chtěli jsme být zodpovědní a nevystavovat naše zákazníky ani zaměstnance riziku nákazy. Samozřejmě nás to mrzelo, chtěli jsme se tak trochu pochlubit naším nově rozšířeným technickým centrem a představit novinky ze společnosti, a také z našeho portfolia, zejména pak Team Cutting Tools. Snad si to vynahradíme později. Informace o veškerých plánovaných akcích pro následující období jsou k nalezení na našich webových stránkách nebo facebookovém profilu. 

Dá se z aktuálního prodeje nástrojů vypozorovat, které obory ve strojírenství se rychleji vrací do normálu? 

Nejen podle typů nástrojů, ale i podle odezvy od našich zákazníků je aktuálně nejlepší situace v oblasti medicínského průmyslu, kam spadá výroba implantátů, kloubních náhrad a podobně. Stejně tak i elektromobilita, jak v automobilovém průmyslu, tak například i v případě elektrokol. Mimo jiné jsme připraveni i do těchto odvětví nabídnout specifické nástroje, jako stupňové vrtáky monolitní i s destičkami, PKD nástroje – standardní i speciální, 3D tištěné speciální nástroje a další. 

Říká se, že všechno zlé je pro něco dobré. Tak tedy, co vám koronavirus vzal a co naopak dal?

Co se nás dotklo asi nejvíc, bylo to, že jsme vinou opatření přišli o osobní kontakt se zákazníky. Hodně věcí se řešilo online a telefonicky. Všichni naši zaměstnanci jsou vybaveni pro práci z domu, takže jsme zákazníkům stále k dispozici tak, jak jsou zvyklí. Přes všechna omezení jsme díky našim nejmodernějším logistickým procesům a našemu skladu v Kemptenu, kde máme až 99 % našich položek, byli schopni dodržet to, co zákazníkům slibujeme – objednávky zaslané do 19 hodin, doručíme do dalšího pracovního dne. Nechtěli jsme zákazníky připravit o novinky a technická školení, takže se nám podařilo nastartovat online webináře, na které se zákazníci mohou registrovat a připojit se z domu či kanceláře. Hlavně se ukázalo, že máme opravdu dobrý tým lidí, který se dokáže semknout a fungovat i když podmínky nejsou zrovna ideální. A současně jsme se přesvědčili, že jsme schopni ze dne na den „přesunout“ centrálu do home office, aniž by to negativně ovlivnilo služby zákazníkům. 

Příspěvek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první.