Jsme největší strojírenský web
Oslavte s námi víc než 142 tisíc návštěv a 752 tisíc zobrazených stránek za měsíc leden! Máme pro vás dárek...

Osobní kontakt je stále nejvyhledávanější formou komunikace

Iva Minaříková vydáno dne 11. ledna 2021

Na loňské jaro rozhodně jen tak nezapomeneme a podzim se neodvíjel výrazně jinak. Aspoň že v mezičase vznikl časový prostor, který nebránil osobním setkáním – jedno takové se zákazníky stihla uspořádat i firma CERATIZIT.

Velké Meziříčí a společnost CERATIZIT si pravidelně každý rok do svých diářů značí stovky strojařů. Moderní prostory jejího technického centra totiž několikrát do roka patří specializovaným seminářům, jež se těší velké oblibě u odborné veřejnosti. Skutečnost, že se po rozvolnění opatření mnozí kolegové z branže poprvé setkali právě zde, tak není ani příliš velkým překvapením. S jakými očekáváními i ohlasy se zástupci společnosti setkali? Nejen o tom jsme si povídali s obchodním ředitelem Janem Úlovcem. 

S jakými pocity jste připravovali po jarní koronavirové pauze první semináře a jaké byly ohlasy návštěvníků? 

Jan Úlovec, CERATIZIT: Přiznám se, že jsme byli lehce nervózní, když jsme termíny vypisovali. Přece jen, opatření spojená s koronavirem se teprve začala rozvolňovat, spousta firem měla pořád zakázané návštěvy a služební cesty. Proto jsme byli příjemně překvapení, když se první dva termíny naplnily téměř okamžitě. Abychom vyšli vstříc všem, kteří měli zájem, nakonec jsme ještě jeden termín přidávali – a i ten byl plný. Měli jsme dokonce i účastníky ze Slovenska. Ukázalo se, že lidem chybí osobní kontakt a mají zájem o informace a novinky. 

Lze odhadnout, jaká situace a nálada nyní panují mezi vašimi zákazníky? 

Na základě podnětů od našich zákazníků jsme vycítili, že jim nestačila naše telefonická podpora a místo elektronických pomocníků se chtějí setkat s tváří v tvář. Takže na všech realizovaných seminářích panovala uvolněná a pozitivní nálada. Byl vidět hlad po odborných informacích a po nových produktech. 

Jaká témata jste pro první akce zvolili a pro koho byly semináře určeny? 

V semináři, který jsme nazvali „UP2DATE – nové nástroje pro lepší časy“, jsme představili novinky z našeho květnového doplňkového katalogu a v prezentacích jsme tematicky zabrousili jak do technologie vrtání, tak i frézování a soustružení. Všichni tak měli možnost vidět v akci třeba naši novinku, 4břitý monolitní vrták WTX HFDS, frézy z řady SilverLine, MonsterMill a MaxiMill, soustružnické VBD řady X7 atd. Tyto semináře zaměřujeme především na technology, obsluhu obráběcích strojů, programátory, zkrátka všechny, kdo pracují s obráběcími nástroji a chtějí se dozvědět něco nového. V průběhu celého semináře jsou vždy k dispozici naši technici, kteří rádi poradí a zodpoví technické dotazy. Pro letošek jste původně měli připraveny velké jarní zákaznické dny. 

Jaké produkty a novinky ze života firmy jste plánovali představit? 

Zákaznické dny plánované na březen jsme z důvodu šíření covid-19 a nastavených opatření, zrušili. Chtěli jsme být zodpovědní a nevystavovat naše zákazníky ani zaměstnance riziku nákazy. Samozřejmě nás to mrzelo, chtěli jsme se tak trochu pochlubit naším nově rozšířeným technickým centrem a představit novinky ze společnosti, a také z našeho portfolia, zejména pak Team Cutting Tools. Snad si to vynahradíme později. Informace o veškerých plánovaných akcích pro následující období jsou k nalezení na našich webových stránkách nebo facebookovém profilu. 

Dá se z aktuálního prodeje nástrojů vypozorovat, které obory ve strojírenství se rychleji vrací do normálu? 

Nejen podle typů nástrojů, ale i podle odezvy od našich zákazníků je aktuálně nejlepší situace v oblasti medicínského průmyslu, kam spadá výroba implantátů, kloubních náhrad a podobně. Stejně tak i elektromobilita, jak v automobilovém průmyslu, tak například i v případě elektrokol. Mimo jiné jsme připraveni i do těchto odvětví nabídnout specifické nástroje, jako stupňové vrtáky monolitní i s destičkami, PKD nástroje – standardní i speciální, 3D tištěné speciální nástroje a další. 

Říká se, že všechno zlé je pro něco dobré. Tak tedy, co vám koronavirus vzal a co naopak dal?

Co se nás dotklo asi nejvíc, bylo to, že jsme vinou opatření přišli o osobní kontakt se zákazníky. Hodně věcí se řešilo online a telefonicky. Všichni naši zaměstnanci jsou vybaveni pro práci z domu, takže jsme zákazníkům stále k dispozici tak, jak jsou zvyklí. Přes všechna omezení jsme díky našim nejmodernějším logistickým procesům a našemu skladu v Kemptenu, kde máme až 99 % našich položek, byli schopni dodržet to, co zákazníkům slibujeme – objednávky zaslané do 19 hodin, doručíme do dalšího pracovního dne. Nechtěli jsme zákazníky připravit o novinky a technická školení, takže se nám podařilo nastartovat online webináře, na které se zákazníci mohou registrovat a připojit se z domu či kanceláře. Hlavně se ukázalo, že máme opravdu dobrý tým lidí, který se dokáže semknout a fungovat i když podmínky nejsou zrovna ideální. A současně jsme se přesvědčili, že jsme schopni ze dne na den „přesunout“ centrálu do home office, aniž by to negativně ovlivnilo služby zákazníkům. 

Příspěvek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první.