Rychlý přehled

  • Den otevřených dveří ve firmě Profika se rychle blíží

    Do Česka přichází nová řada pětiosých obráběcích strojů Hyundai Wia. Nová CNC centra umožňují rychlé, variabilní, a především zcela přesné obrábění se zaručenou tuhostí a vysokou produktivitou. Produktová série nabídne hned tři stroje, které se mírně liší svými parametry i určením. Dovozcem těchto strojů je společnost Profika, která již v příštím týdnu uvítá všechny zákazníky a zájemce o obrábění v sídle společnosti, v Benátkách nad Jizerou. Mimo pestré nabídky obráběcích strojů uvidíte i oblíbené robotické buňky vyvinuté firmou Profika a mnoho dalších novinek ze světa obrábění, které představí i celá řada partnerských společností. Ke stálicím pak patří například dodavatel obráběcích nástrojů ISCAR ČR, který zde bude opět připraven vyladit vaše obrábění těmi správnými nástroji.

    KDY a KDE? 14. 5. 2025 od 9 hodin v sídle firmy Profika, v Benátkách nad Jizerou. 

    Více k produktové nabídce najdete pod odkazem níže a další údaje k připravované akci pak v kalendáři událostí na Strojirenstvi.cz.

     

  • O česká auta je stále zájem. Škoda Auto tak zvyšuje zisk i tržby

    Automobilka Škoda Auto plynule navazuje na své loňské úspěchy. V prvním čtvrtletí roku 2025 dodala zákazníkům po celém světě 238 600 vozidel, což je o 8,2 procenta více než před rokem. Největší zájem je pak o vozy Octavia a Kodiaq. Dobře si však vede i elektrický Enyaq, který se stal čtvrtou nejprodávanější značkou aut v Evropě. Nejvíce svých vozů pak automobilka prodává v Německu.

  • EDF se pere o dostavbu JE Dukovany

    Francouzská společnost EDF podala v pátek 2. května u Krajského soudu v Brně žalobu proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Brněnský soud zamítl její odvolání v dubnu a vysvětlil, že průběh soutěže i výběr preferovaného dodavatele dostavby dvou bloků Jaderné elektrárny Dukovany byly v pořádku.

    EDF byla jedním z uchazečů o dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany. Loni v červenci však vláda a společnost ČEZ vybraly jako preferovaného dodavatele dvou bloků jihokorejskou KHNP. Stavba nových jaderných bloků by měla být největší tuzemskou zakázkou v moderní historii. Jeden reaktor by měl vyjít na 200 miliard Kč. První blok v Dukovanech by měl být hotový v roce 2036.

     

  • TOP 5 projektů konstrukčního oddělení Huisman

    Konstrukční oddělení je srdcem inovací firmy Huisman Czech Republic ve Sviadnově a právě v těchto dnech slaví jeho tým čtvrtstoletí existence. Z původně malého týmu vyrostla respektovaná skupina desítek špičkových odborníků, kteří navrhují unikátní zařízení putující do celého světa – od gigantických jeřábů a mobilních vrtných souprav až po technické vychytávky pro zábavní průmysl. Čeští konstruktéři se stali nepostradatelnou součástí klíčových projektů celé skupiny Huisman.

    TOP 5 projektů, na kterých se konstrukční oddělení podílelo:

    · BMS jeřáb – největší samostatně vyrobený jeřáb v historii Huisman Czech Republic. Měří 225 metrů a slouží k instalaci větrných turbín.

    · Plovoucí jeřáby pro loď Sleipnir – s nosností 2x 10 000 tun patří k největším na světě. Čeští technici zajišťovali konstrukční i elektro části.

    · Gripper MCPG – revoluční systém pro instalaci pilířů větrných elektráren na moři. Zařízení je vybaveno systémem kompenzace pohybu v osách X a Y, což výrazně zvyšuje přesnost instalace.

    · North Star – Velkolepá vyhlídková kabina s ramenem dlouhým 41 metrů, určená pro největší výletní lodě. Zvedne pasažéry až do výšky 90 metrů nad hladinu moře. Český tým se podílel na návrhu i bezpečnostních systémech.

    · Well Intervention Systems – návrh a výroba unikátního 600tunového zařízení pro údržbu podmořských vrtů.

  • Letecký motor pro L-410 slaví 50 let a dodnes se vyrábí

    Své kulaté 50. narozeniny slaví legendární československý turbovrtulový motor M601. Ten se dodnes v dalších modifikacích vyrábí (a také servisuje) v závodě Avio Aero. V minulosti létal mimo jiné na tradičních Zlín Z-37 „Čmelácích“ a dnes jeho následovník, motor série H, pohání i kunovické letouny L-140. Avio Aero sídlící v Praze-Letňanech přímo navazuje na tradici slavného jinonického výrobce leteckých motorů Walter, založeného v roce 1911, jenž se po 2. světové války přejmenoval na Motorlet.

    Na konci února 2025 společnost Avio Aero informovala, že certifikaci získal její nový a přelomový motor Catalyst, který byl kompletně vyvinut a vyroben v závodech GE Aerospace a Avio Aero v Itálii, České republice, Polsku a Německu. Ve srovnání s konkurencí ve stejné třídě umožňuje tento optimální tlakový poměr až o 18 % nižší spotřebu paliva a až o 10 % vyšší výkon v cestovním režimu.

    V areálu Avio Aero Praha, který je špičkovým střediskem v oblasti turbovrtulových motorů, se nachází montážní linka motorů a zkušebny a pracuje zde více než 500 zaměstnanců z téměř 30 zemí světa. V letošním roce plánuje Avio Aero investovat do nových strojů a další modernizace své high tech výroby v Praze přes 130 mil. Kč, v celé Evropě pak dohromady téměř 2 miliardy Kč (78 mil. EUR).

Zobrazit nejnovější