Rychlý přehled

  • Profika vyprodává sklad, celou řadu strojů nabízí se slevou

    Profika otevírá nový sklad strojů, ty ze staršího proto vyprodává a nabízí je za výrazně výhodnější ceny. Zájemci tak mohou pořídit stroje od nejmenšího průměru tyče například dlouhotočný automat Hanwha XD10Y až po vlajkovou loď mezi Swiss Turn, tříkanálový stroj STL42HN do průměru tyče 42 mm. Všechny nabízené stroje jsou s protivřetenem s velkým množstvím nástrojových jednotek včetně poháněných a podavačem tyčí.

  • Kovosvit MAS je v insolvenci, polovině zaměstnanců dluží výplatu

    Výrobce obráběcích strojů ze Sezimova Ústí Kovosvit MAS Machine Tools se delší dobu potýká s nedostatkem zakázek. Nyní jeho věřitel požaduje zaplacení více než 20 milionů korun. Přibližně 200 zaměstnancům firma nevyplatila mzdy za březen. Generální ředitel firmy Jan Kočvara před několika dny rezignoval. Výsledkem této situace je zahájení insolvenčního řízení s touto legendou českého strojírenství.

  • Soustruhy k rychlému dodání od firmy Consorta

    Společnost Consorta na náš trh dodává obráběcí centra světových výrobců i bohaté příslušenství pro pestrou škálu strojírenských provozů. V rámci jarní akce můžete využít rychlé dodávky skladových strojů. Poříďit si můžete mechatronický soustruh Jaguar nebo univerzální hrotový soustruh Studturn. Aktuální nabídku skladových strojů pak najdete zde.

  • Huisman představil svůj největší jeřáb. Jeho výška je 225 metrů

    Společnost Huisman Czech Republic dokončila významný projekt, když navrhla a vyrobila svůj dosud největší plně zkompletovaný jeřáb, který bude využíván k instalaci generátorů velkých větrných turbín. Zařízení bylo speciálně navrženo pro společnost BMS Heavy Cranes, globálního dodavatele v oblasti jeřábů a těžkých zdvihacích zařízení.

    Jeřáb se skládá z více než 150 hlavních svařenců a různých menších součástí. Během výrobního procesu bylo třeba sestavit řadu částí. Ve sviadnovském závodě úspěšně implementovali a otestovali komplexní řídicí systém jeřábu. Testování probíhalo na specializované dráze, která přesně kopírovala reálné pohyby jeřábu.

    Značná část práce pak byla vykonána pomocí automatizace. Svařovací roboty svařovaly díly přesahující 15 metrů a provedly pozoruhodných 60 % svařovacích úkonů, což je poměr, který výrazně převyšuje to, co je běžné v tradiční výrobě. Velké rozměry jeřábu si vyžádaly přepravu jednotlivých součástí z České republiky do Dánska, kde byl následně kompletní jeřáb smontován. Pro účely přepravy bylo využito celkem 150 nákladních vozidel, přičemž 92 z nich bylo speciálně navrženo pro přepravu nadrozměrných nákladů. Přepravovaný objekt měl maximální délku 20 metrů a šířku 4,5 metru. Všechny součásti jeřábu, od návrhu až po výrobu, byly dokončeny ve Sviadnově, pouze několik komponentů jeřábu bylo dodáno odjinud.

    Foto: Hiusman
    Foto: Huisman
  • Zmodernizovaná parní turbína TG2 jede v plném provozu

    Původní projektovaný výkon parní turbíny, kterou Doosan Škoda Power (v době dodávky Škoda Energo) dodal společnosti Plzeňská teplárenská na přelomu milénia, byl 50 MWe. S postupujícím časem se měnily potřeby provozu a tím i požadavky. Turbína sice byla schopná provozu na vyšším výkonu, ale z důvodu technických limitů jen po omezenou dobu. Týmy Plzeňské teplárenské a Doosan Škoda Power, který zajišťuje i dlouholetý servis zařízení, proto začaly uvažovat nad úpravami, které by umožnily vyšší projektovaný výkon bez časového omezení. Projekt připravený na míru představoval modifikaci průtočné části. Na fázi návrhu a detailního zpracování projektu, do které se zapojila více než desítka inženýrů různých profesí, navázala výroba nových dílů průtočné části parní turbíny a samozřejmě pečlivá příprava pro realizaci projektu v teplárně. To představovalo nejen zapojení dalších specialistů, ale i precizní práci projektových týmů na straně Plzeňské teplárenské i Doosan Škoda Power. Přípravná fáze trvala rok až do plánované letní odstávky. Turbína je jinak totiž v nepřetržitém provozu. Dvouměsíční pauzu tak servisní tým využil bezezbytku. Pravidelná péče o zařízení nejen pomáhá zvýšit jeho bezpečnost, ale současně přispívá i k prodloužení životnosti. Díky kompletnímu přetěsnění a tím i zvýšení účinnosti se zužitkuje ze vstupní energie ještě více, vyšší efektivita pak znamená úspory. To, že se projekt povedl, potvrdil zkušební provoz ihned po uvedení turbosoustrojí do provozu a následná topná sezóna.

Zobrazit nejnovější