7 osobností na Business stagi konference FENOMÉN

i1676421813 Ing. Tomáš Trojan
— vydáno 11. ledna 2022

Dokážeme se vrátit ke světové výrobní a technologické špičce? Nejúspěšnější byznysmeni tvrdí, že recept existuje. Druhá ekonomická transformace Česka bude hlavním tématem, které otevře 3. ročník konference FENOMÉN. Hovořit o ní budou ti nejpovolanější.

7x NEJ Business stage

1. Armádní generál Petr Pavel má za sebou bohaté zkušenosti ve funkci manažera. Někdejší nejvyšší představitel NATO aktuálně přichází s myšlenkou, jak na půdorysu Systému protikrizové ochrany lépe nastavit spolupráci státu a byznysu. „Je nutné, aby české podnikání bylo zbaveno byrokracie a mohlo lépe expandovat. Stát musí nacházet nástroje, jak podnikatele efektivněji podporovat, o čemž svědčí mnoho příkladů ze zahraničí,“ apeluje jeden z vážných favoritů na prezidenta republiky, který se do Zlína chystá přijet s tématem Leadership pro budoucnost. 

2. Radek Špicar se stal nejmladším náměstkem člena vlády nebo vysokým manažerem Škody Auto v době, kdy mu nebylo ani třicet. Tvrdí o sobě, že je bez ambicí. Viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR má za sebou mimořádně inspirativní příběh. Ekonomické diplomacii, společenské odpovědnosti podniků či kulturnímu průmyslu se věnuje dlouhodobě. Digitalizace, kterou se FENOMÉN zabývá, je podle něj jedním z klíčových prostředků, jak se z modelu levné ekonomiky vymanit. „Transformační model devadesátých let, založený na výhodné geografické poloze, levné a zároveň kvalifikované pracovní síle a ve své době dostatečné infrastruktuře, je dnes už vyčerpaný,“ konstatuje Špicar. 

3. Jednatřicátý nejbohatší muž Česka má doplnit úvodní blok Business stage. Martin Vohánka, podnikatel z Mostu a zakladatel Eurowagu, kdysi začínal od nuly. Aktuálně dobývá světový trh s technologiemi, jež usnadňující život řidičům v komerční silniční dopravě. Významný český filantrop je dalším z hlavních protagonistů, kteří volají po změně. „Formulovali jsem tři pilíře nezbytné k úspěchu: česká značka, otevřená společnost, udržitelnost.“ Společně s Radkem Špicarem má představit sadu konkrétních opatření, které se k jednotlivým bodům výzvy vztahují. 

4. Generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon je označován za jednoho z nejinspirativnějších šéfů Česka. Bankéř roku 2021 a současně člen NERV upozorňuje na to, že nezbytnou podmínkou zdárné proměny ekonomiky je svobodná, moderní, otevřená a bezpečná země coby nedílná součást Evropy. „I stát musí projít transformací, aby byl efektivním a transparentním pomocníkem občanů. Otevřenost je i naše krédo,“ říká Salomon, další z významných byznysmenů, který dostal pozvání stanout na hlavní stage. Otevřeně se vyjadřuje k otázkám proměny školství i pomoci sociálně ohroženým.

5. Chápou současní manažeři, jaké nové role zastávají? Vědí, jak správně organizovat práci na dálku? Filip Dřímalka byznysmeny učí, jak uspět v digitálním světě. Aktuálně patří k nejvyhledávanějším lektorům ve svém oboru. A servítky si přitom rozhodně nebere. „Kdo nebude mít větší ambice šlapat do digitalizace, bude mít v budoucnu velký problém. Obchodník nové generace, který si umí práci pomocí technologií vylepšit, dokáže prodat několikanásobně víc. A především budovat vztahy, které jsou pro úspěšný chod společnosti zcela nezbytné.“

6. Podnikatelka Petra Plemlová je toho důkazem. Matka čtyř dětí, která začínala podnikat v době, kdy se jí rozpadlo manželstsví a vyhořel byt, je zřejmě nejobdivuhodnější ženou českého byznysu. Její firma s látkami a dětským oblečením se vloni přiblížila ke stomilionovému obratu. Na FENOMÉNu prozradí, jak automatizovat textilku a e-shop bez peněz. „Automatizace často nemusí být nákladná a plná robotů. Nejdříve je třeba zaset ji do myšlenek svých zaměstnanců. Brzy sami pochopí, kdy si mohou sami pomoci drobnou automatizací,“ radí Plemlová. 

7. Majitel společností JAN reality a JAN Hospitality dlouhodobě bojuje za krásné a přívětivé centrum Prahy. Řadu let šéfoval vyhledávaným hotelům v centru hlavního města. Na Business stage otevře nejtradičnější téma spojené právě s flexibilitou. „Je generace zakladatelů dostatečně flexibilní? Prospěje nebo uškodí firmám generační výměna majitelů? Je život trvalá změna?“ Odpovědi na tyto otázky bude Adámek hledat společně s manažery, kteří se největší byznys konference ve Zlíně zúčastní.

Business stage

Hlavní stage konference FENOMÉN je určena především managementu společnosti. Manažerům, kteří se zajímají o inovativní řešení a chtějí mít konkurenční výhodu na své straně. Na pódiu stane 10 zkušených matadorů. Inspirují ostatním svým příběhem, zkušenostmi i tahem na branku. Přesvědčí vás o tom, že i tradiční firma může úspěšně projít digitalizací.

FENOMÉN

Konference FENOMÉN se uskuteční ve Zlíně 24. března 2022. Je určena pro 400 manažerů (management, personalisty, procesní i projektové inženýry, výrobní a technické specialisty, pracovníky IT). Unikátní je v tom, že nabídne program současně na čtyřech stagech (Business, HR, Digi, Industry stage). Třetí ročník nese podtitul Flexibilita a její DNA. FENOMÉN je jedinou akcí svého v ČR. Více na www.fenomen40.cz. 

Garanty a patrony jednotlivých stage konference FENOMÉN jsou Digital First Marketing Group, společnost Flecto, Svaz průmyslu a dopravy ČR, Krajská hospodářská komora Zlínského kraje a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Mediálními partnery akce jsou Český rozhlas Zlín, Magazín Patriot, KomoraPlus, T+T Technika a trh, StreamTech.TV,  POSITIV Buiness & Style, Reportáže z průmyslu, Byzmag, Evolve, OneIndustry, Edumenu, Strojírenství.cz. Focuson.cz, Firemní vzdělávání. 

Další článek: Akademie digitální transformace poradí, jak začít s digitalizací firmy