Netradiční práce s potencionálními zájemci

Redakce Redakce
— vydáno 17. června 2016

Technické vzdělání je mezi zaměstnavateli žádané, avšak jeho popularita u mládeže volící si svou budoucnost je nevalná. To se chystá změnit společnost ACO Industries z Přibyslavi. Vzdělávání v technických oborech chce představit jako základ perspektivní kariéry prostřednictvím informačních kanálů, které oslovují mladou populaci nejlépe: ACO proto zahájí spolupráci s youtubery.

Přes veškeré snahy státu počet studentů a učňů v technických oborech stagnuje. Již vloni během dne otevřených dveří pozvala společnost ACO Industries ředitele okolních škol, aby zjistila, jak lépe navázat vztah k mladým lidem. Jako klíčové se ukazuje využití sociálních sítí a internetového videa. 

Youtubeři mají na mládež výrazný vliv. Proto firma ACO Industries oslovila tři mladé youtubery: Denise Kubíka, Vláďu a Gabrielu Heclovou. Youtubeři mají mladým lidem vysvětlit, jak důležité je dobře si vybrat obor studia a že technické obory a řemeslo mají zlaté dno. 

Kromě ACO Industries působí v České republice řada úspěšných firem, které mladým lidem nabízejí perspektivní zaměstnání s dobrým platem a rovnováhou mezi prací a volným časem. 

Videa youtuberů jsou zároveň pozvánkou na Rodinný den ACO Industries, který se uskuteční již v sobotu 18. června 2016 od 9:00 do 15:00 hodin. V průběhu Rodinného dne se děti budou moci setkat s youtubery osobně a také si užít další bohatý program včetně malování na obličej pro děti. Youtubeři budou také během akce vysílat živě na Snapchatu a o akci natočí i tzv. aftervideo. 

Rodiče budou moci nahlédnout do výrobních hal podniku a zúčastnit se zajímavého programu, jehož součástí budou například vystoupení Beatles Revival skupiny Pangea, zaměstnaneckých kapel, divadla na chůdách, vozidla Kaipan, traktoriáda, kosmetika pro ženy či slavnostní odhalení sochy z dílny havlíčkobrodského sochaře Radomíra Dvořáka. Přímo v tovární hale pak návštěvníci uvidí na jedenácti interaktivních stanovištích, jak v ACO vznikají špičkové výrobky vyvážené do 88 zemí světa. 

Za účelem otevírání světa techniky mladým vznikla na sociální síti Facebook komunita #acorád, která si klade za cíl sdružovat zájemce o technické obory a být s nimi i do budoucna v kontaktu. Momentálně se program s youtubery i nálada v komunitě nese v duchu budovatelské hry Minecraft, kterou děti s oblibou hrají. ACO Industries chce dětem ukázat, že stejně tvůrčí, kreativní a úspěšní jako v Minecraftu mohou být i v reálném světě. Hashtag #acorád neznamená jen společnost ACO Industries, ale též slovo „akorát“ – tedy současný postoj mladých hledajících takovou práci, která jim umožní udržet rovnováhu mezi soukromým životem a prací. 

„Je důležité, aby mladí lidé zůstali i v práci sami sebou, nemuseli jen napodobovat ostatní, mohli se věnovat svým snům a stát se spokojenějšími a šťastnějšími,“ říká Martina Cempírková, manažerka marketingové komunikace firmy ACO. 

Firma ACO Industries zaměstnává v kraji Vysočina téměř sedm set lidí. Touto kampaní reaguje na současný trend, kdy roste celosvětová poptávka po jejích produktech a tedy i poptávka po lidech, ale zároveň v regionu chybí pracovníci technického zaměření. Proto se firma chce podpořit vzdělávání mládeže v oborech technického směru, který může být cestou k dobře oceněné práci v mezinárodní společnosti (přes 90 procent výroby směřuje na export). Firma chce také nabídnout mladým pracovníkům možnost profesně se rozvíjet a vzdělávat. 

Skupina ACO Industries je lídr na světovém trhu s odvodňovací technikou. Vyvíjí a vyrábí především profesionální odvodňovací systémy pro vnitřní odvodnění v potravinářském průmyslu a komerčních kuchyních, dále systémy pro odvodnění venkovních zpevněných ploch. Výrobky dodává do řady zemí na všech světadílech. Je předním producentem prvků pro stavebnictví v Evropě. Roční obrat skupiny, působící ve více než 40 zemích světa, dosáhl v roce 2015 celkem 703 milionů EUR.  ACO tvoří 29 výrobních závodů na čtyřech kontinentech v zemích jako je Německo, Velká Británie, Česká republika, Rusko, USA a Čína. Celkově společnost zaměstnává kolem 4 000 zaměstnanců. Historie společnosti sahá až do roku 1946, kdy Josef-Severin Ahlmann, potomek německé obchodnické a průmyslové rodiny, založil pod jménem ACO výrobu betonových stavebních prvků. Společnost dosáhla celosvětově vedoucího postavení v oblasti zpracování polymerického betonu při výrobě systémů odvodnění zpevněných ploch.

Další článek: Do výškové budovy FSI v Brně se začínají vracet studenti