Olympus prodal svoji divizi na výrobu fotoaparátů

i1676421813 Ing. Tomáš Trojan
— vydáno 29. června 2020

Firmy, které vyrábějí fotoaparáty, to od masivního nástupu smartphonů nemají vůbec jednoduché. Minulý týden firma Olympus oznámila, že svoji divizi Imaging předává společnosti Japan Industrial Partners (JIP).

Oficiální tisková zpráva Olympusu mluví o „podpisu memoranda o převodu divize Imaging pod společnost JIP“, což v praxi znamená, že výroba fotoaparátů nevydělává tolik, kolik by si vedení firmy Olympus představovalo, a proto ji nyní prodává. Je to opravdu škoda, protože právě Olympus naskočil do digitálního vlaku včas a neváhal modifikovat svoji produktovou řadu podle potřeb moderního uživatele.

Zmiňme alespoň rok 2008 a uvedení nového standardu Micro FourThirds (m4/3), na němž se podílely firmy Olympus a Panasonic. Dodnes úspěšná konstrukce, která připomíná zrcadlovku, ale obejde se bez vestavěného zrcátka, přináší řadu nových technických možností. Především se výrazně zmenšily rozměry přístroje, navíc umožňuje rychlejší sériové snímání, ostření přímo na snímači a snazší natáčení videa. Tento princip postupně následují všichni významní výrobci fotopřístrojů.

V tuto chvíli není jasné, jak to s fotoaparáty Olympus bude dál. JIP deklaruje pokračování výroby řad PEN a OM-D, nevíme ale, kolik peněz a energie věnuje na jejich další vývoj.

Olympus byl dosud pětkou na světovém trhu za Canonem, Nikonem, Sony, Panasonicem a Fuji. Zisky z prodeje fotoaparátů všem těmto společnostem rapidně poklesly po nástupu chytrých telefonů, které během pár let doslova „sežraly“ celý trh s levnými kompaktními foťáky. Existence výrobců fotoaparátů teď stojí na dražších přístrojích, kterých se logicky neprodává tolik. 

Další článek: Svazu průmyslu otevírá nový Útvar digitální ekonomiky