Rychlý přehled

  • TEDOM vidí příležitost v transformaci polského teplárenství

    Třebíčská strojírensko-energetická skupina TEDOM expanduje do Polska. Založila společnost Polimex Energo, která bude budovat a provozovat portfolio kogeneračních jednotek pro polské teplárenské a průmyslové firmy. Ty jsou doposud z velké části závislé na uhlí a musí projít transformací. Ročně by měl TEDOM v Polsku postavit nízkoemisní zdroje o výkonu 10 MWe.

  • Vakuové komponenty od Elesa+Ganter vám padnou nejen do oka

    Přemisťování předmětů a hotových produktů ve výrobním procesu často zajišťují průmysloví roboti. Aby vše probíhalo jak má, musí mít šikovné „prstíky“, které jemně, ale zároveň dostatečně pevně uchopí přemisťovaný díl. S takovým řešením v podobě vakuových přísavek nyní přišla na trh společnost Elesa+Ganter, přední výrobce normovaných dílů na světě. Její vakuové komponenty zajistí snadnou manipulaci předmětů různých tvarů, velikostí a povrchů, a to ve všech průmyslových odvětvích. Zautomatizujete tak nejen manipulační proces s plastovými obaly, štítky a samolepkami, ale také čelními skly aut, naolejovými kovovými díly nebo čipy.

  • Snadné a účinné připevnění příslušenství k robotům

    Vakuové přísavky se díky speciálním držákům snadno připevní k průmyslovým robotům a dodají jeho ruce pevné a jemné „prsty“, k nimž vše snadno přilne a nic nepustí, dokud nedostanou signál. Držáky vakuových přísavek, které na náš troh dodává Elesa Ganter jsou vyrobeny z mosazného nebo nerezového závitového dříku a vnější či vestavěné pružiny, která tlumí nárazy vakuové přísavky a zároveň udržuje konstantní tlak s přemisťovaným břemenem. Součástí držáku je i rychlospojka pro připojení k sací hadici. Vakuové přísavky jsou vyrobeny z různých materiálů a jsou k dispozici v různých konfiguracích a velikostech (včetně mini a mikro), což umožňuje jejich použití ve všech průmyslových odvětvích.

    Foto: Elesa Ganter
  • Firma STARTECH pořizuje další špičkové stroje

    Strojírenská společnost STARTECH z Říčan u Brna se orientuje na přesné obrábění dílů pro elektronovou mikroskopii, kosmonautiku či letectví a pravidelně doplňuje výrobu o moderní stroje a špičkové technologie. Nově tak ve výrobě pracuje CNC pásová pila Pegas-Gonda Herkules X 300×300. Do robotické linky EROWA Dynamic pak byla instalována další CNC 5-osá frézka MAZAK Variaxis i-700. Firma STARTECH patří k dynamicky se rozvíjejícím firmám, která velmi dbá na kvalitu pracovního prostředí. V případě zájmu o práci
    v čisté a technologicky vyspělé výrobě se můžete podívat na aktuální nabídku pracovních pozic, kterou najdete zde.

  • Dosavadní údaje výroby vozidel překonávají výsledky z doby před krizí

    V prvních měsících letošního roku bylo v České republice vyrobeno 263 028 osobních vozidel, tedy meziročně o 22,3 % více než v prvních dvou měsících předchozího roku. Elektrických vozidel bylo v daném období vyrobeno 18 536 ks a jejich podíl na tuzemské produkci automobilů dosahoval 7 %. Celkem bylo vyrobeno 13 286 bateriových BEV a 5 250 plug-in hybridních PHEV vozidel.
    Lednové i únorové údaje výroby vozidel tak překonávají v absolutních číslech ty nejlepší výsledky z doby před krizí. Navzdory výpadkům některých komponent či zprávám o ekonomickém ochlazení tak autoprůmysl i nadále podporuje českou ekonomiku. Vozidlům tuzemských značek se totiž daří jak na domácím, tak na evropském trhu.
    A jak si stojí největší české automobilky?
    Domácí automobilka Škoda Auto vyrobila v lednu a únoru ve svých tuzemských závodech 161 733 osobních automobilů (+14,1 %). Elektrických vozů (bateriových BEV a plug-in hybridních PHEV) vyrobila Škoda 8 605 ks, tj. 5,3 % z celkové produkce značky. Z toho bylo 7 015 vozidel bateriových BEV a 1 590 vozidel plug-in hybridních. V automobilce Hyundai bylo za první dva měsíce vyrobeno celkem 58 800 vozidel, tj. o 8,7 % více než ve stejném období loňského roku. Z celkového počtu vozidel mělo 6 271 ks čistě elektrický a 3 660 ks plug-in hybridní pohon. Celkově tak elektrické vozy tvořily 16,9 % z celkové produkce. V kolínské Toyotě v prvních dvou měsících zaznamenali nárůst produkce o 120 %. Ten je dán především nižší srovnávací základnou z minulého roku, ve kterém automobilka kvůli nedostatku komponent odstavila výrobu na téměř celý měsíc únor. V absolutním vyjádření bylo v Kolíně v úvodu letošního roku vyrobeno celkem 42 495 osobních automobilů. Téměř 47 % z nich tvořila vozidla hybridního modelu Yaris HV.
    Zdroj: autosap.cz

Zobrazit nejnovější