Rychlý přehled

  • Dosavadní údaje výroby vozidel překonávají výsledky z doby před krizí

    V prvních měsících letošního roku bylo v České republice vyrobeno 263 028 osobních vozidel, tedy meziročně o 22,3 % více než v prvních dvou měsících předchozího roku. Elektrických vozidel bylo v daném období vyrobeno 18 536 ks a jejich podíl na tuzemské produkci automobilů dosahoval 7 %. Celkem bylo vyrobeno 13 286 bateriových BEV a 5 250 plug-in hybridních PHEV vozidel.
    Lednové i únorové údaje výroby vozidel tak překonávají v absolutních číslech ty nejlepší výsledky z doby před krizí. Navzdory výpadkům některých komponent či zprávám o ekonomickém ochlazení tak autoprůmysl i nadále podporuje českou ekonomiku. Vozidlům tuzemských značek se totiž daří jak na domácím, tak na evropském trhu.
    A jak si stojí největší české automobilky?
    Domácí automobilka Škoda Auto vyrobila v lednu a únoru ve svých tuzemských závodech 161 733 osobních automobilů (+14,1 %). Elektrických vozů (bateriových BEV a plug-in hybridních PHEV) vyrobila Škoda 8 605 ks, tj. 5,3 % z celkové produkce značky. Z toho bylo 7 015 vozidel bateriových BEV a 1 590 vozidel plug-in hybridních. V automobilce Hyundai bylo za první dva měsíce vyrobeno celkem 58 800 vozidel, tj. o 8,7 % více než ve stejném období loňského roku. Z celkového počtu vozidel mělo 6 271 ks čistě elektrický a 3 660 ks plug-in hybridní pohon. Celkově tak elektrické vozy tvořily 16,9 % z celkové produkce. V kolínské Toyotě v prvních dvou měsících zaznamenali nárůst produkce o 120 %. Ten je dán především nižší srovnávací základnou z minulého roku, ve kterém automobilka kvůli nedostatku komponent odstavila výrobu na téměř celý měsíc únor. V absolutním vyjádření bylo v Kolíně v úvodu letošního roku vyrobeno celkem 42 495 osobních automobilů. Téměř 47 % z nich tvořila vozidla hybridního modelu Yaris HV.
    Zdroj: autosap.cz

  • Škoda Auto a VWITS otevírají novou IT pobočku v Praze

    Hlavním cílem pražského centra je spolupráce s místními poskytovateli softwaru, například v oblasti logistiky, výroby a prodeje automobilů, a to se zaměřením na zdokonalení interních odborných znalostí v oblasti IT a zintenzivnění mezinárodní spolupráce. Počítá se také s výměnou talentovaných zaměstnanců mezi oběma zeměmi a dlouhodobými stážemi expertů ze zahraničí.
    Zahájení činnosti nového IT centra aktivně propojí místní odborníky i koncernové experty a současně bude fungovat jako most mezi Českou republikou a Indií.
    Volkswagen Group prostřednictvím své dceřiné společnosti VWITS provozuje v jihoasijské zemi jedno ze svých největších globálních IT center a zaměstnává více než 2 600 počítačových specialistů. Indie je důležitým trhem také pro společnost Škoda Auto, protože česká automobilka zde odpovídá za obchodní činnost koncernu Volkswagen a jeho značek, a zároveň hraje významnou roli v plánech na internacionalizaci značky Škoda.

  • Tecnotrade nabízí nové i předváděcí stroje za zvýhodněnou cenu

    Prodejce obráběcích strojů TECNOTRADE OBRÁBĚCÍ STROJE, je od roku 2021 autorizovaným zástupcem a distributorem CNC obráběcích strojů značky DN Solutions (dříve Doosan Machine Tools) v České a Slovenské republice. Na český a slovenský trh dodala tato kuřimská firma již přes 2700 strojů do 600 firem. Kromě značky DN Solutions nabízí pro doplnění sortimentu stroje jiných výrobců, eventuálně i stroje použité. Aktuální nabídku nových, předváděcích i použitých strojů za zvýhodněné ceny najdete zde.

  • Parní turbíny pro spalovnu odpadu v USA dodá plzeňský Doosan

    Společnost Doosan Škoda Power podepsala strategicky důležitý projekt na dodávku parní turbíny pro spalovnu odpadu v USA. Spolupráci s provozovatelem spaloven Covanta tak poprvé rozšíří i mimo Evropu. Plzeňský výrobce pro tento projekt dodá standardizovanou jedno-tělesovou turbínu DST-G10, o výkonu 15 MW, s generátorem a dalším příslušenstvím splňující požadavky na americké normy. Doosan Škoda Power tak dokazuje, že jejich turbíny mají na americkém trhu své místo, a to nejen díky technickému zpracování produktu, ale také rychlým přizpůsobením novým požadavkům a snahou předvídat potřeby zákazníka. Tato pružnost a schopnost inovace umožnila Doosan Škoda Power získat výhodu nad konkurencí a posílit svou pozici na americkém trhu.

  • Zlínský Trimill má za sebou další úspěšnou instalaci stroje

    Cílovou destinací pro instalaci se tenotkrát stalo Portugalsko, kam doputovalo zbrusu nové pětiosé portálové centrum TRIMILL VF 3021 s dvouosou vidlicovou frézovací hlavou T30. Novým majitelem se stala společnost TAFmod.

Zobrazit nejnovější