ŠKODA VISION iV na autosalonu v Ženevě

Petr Juchelka vydáno dne 6. března 2019

Plně elektrická studie ŠKODA VISION iV nabízí pohled na elektrickou budoucnost značky ŠKODA. První vůz na české automobilky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen představuje její další krok směrem k eMobilitě. Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé fascinuje svými sportovními a emocionálními liniemi, a nabízí také velkorysý prostor. O dynamickou jízdu se stará pohon všech kol a dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k).

Délka studie VISION iV činí 4 665 mm, šířka 1 926 mm a výška 1 613 mm. Dynamická linie zajišťuje sportovní vzhled. Nové proporce s krátkou kapotou a dlouhým prostorem pro cestující naznačují již při pohledu zvenku velkorysý vnitřní prostor. Studie VISION iV tak poodhaluje konkrétní podobu prvního sériově vyráběného vozu ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.

Nový design masky chladiče značky ŠKODA a horizontální světelná lišta
Studie má horizontální světelnou lištu, která prochází po celé šíři vozu přes přepracovanou, uzavřenou masku chladiče s vertikálními jemnými lamelami a krystalickými strukturami, a spojuje LED Matrix světlomety. Pohled zboku na studii VISION iV charakterizuje atletická karoserie, rozšířené blatníky a linie střechy ve stylu karoserie kupé. Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Místo klasických vnějších zrcátek má studie kamery, které přenáší 180stupňové záběry okolí vozu do vnitřního zrcátka. Novými prvky v interiéru jsou uspořádání přístrojové desky a středové konzole v různých úrovních nebo obrazovka, která se zdánlivě vznáší.

Dva elektromotory a neustálé propojení s chytrým telefonem
Ekologický pohon studie ŠKODA VISION iV zajišťují dva elektromotory. Jeden je umístěn na přední a druhý na zadní nápravě. Studie ŠKODA VISION iV je tak vybavena pohonem všech kol, který rozděluje systémový výkon 225 kW (306 k) dle potřeby na jednotlivá kola a tím zajišťuje dynamickou a bezpečnou jízdu. Maximální dojezd činí v režimu WLTP 500 km. Baterii lze nabít za 30 minut na 80 % její kapacity. Studie se umí skvěle orientovat díky laserovým skenerům, radarovým senzorům a kamerám. Za určitých situací umí i jezdit autonomně nebo automaticky zaparkovat. Rozsáhlé možnosti konektivity umožňují přímou komunikaci s ostatními řidiči, vozy a infrastrukturou.

Infotainment systém nové generace umožňuje přístup k mnoha mobilním online službám ŠKODA a kromě ovládání gesty a hlasem umožňuje řidiči a spolujezdci propojit si chytré telefony k funkcím ovládání. Digitální klíč umožňuje otevírat a nastartovat studii VISION iV chytrým telefonem. Studie ŠKODA VISION iV také zvyšuje bezpečnost díky kontrole tepové frekvence řidiče. V případě nouze zastaví automaticky vůz na krajnici.

Příspěvek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první.