V automatizaci udávají nejdečtí plastaři správný takt

Redakce Redakce
— vydáno 12. listopadu 2012

V Nejdku mají zaměstnanci týmu Vstřikovny za sebou milník ve výrobě plastů pro automobilový průmysl. V říjnu dokončili technologii automatického zakládání a obstřiku Drehfalle a Sperrklinke (česky: rohatka a západka), první svého druhu v historii WITTE Automotive v Nejdku. Správný takt nové výrobní linky pro historicky nejstaršího a také největšího zákazníka teď zní: levá, pravá, rohatka, západka.

 

„Je to další významný krok k automatizaci. Nová linka je z technického pohledu zajímavá mimo jiné tím, že vše běží bez jediného zásahu lidské ruky. Do zásobníku nasypeme zálisky a na konci „vypadne“ kompletně obstříklý díl po stoprocentní kontrole. Vše běží naprosto automaticky díky několika kamerám a šestiosým robotům. Zrod a oživení podobně složitého zařízení je adrenalinem pro konstruktéry strojní i elektro, průmyslové inženýry, ale také úsek Plasty. Na obsluhy jsou kladeny nároky na flexibilitu, přesnost, ale do popředí se dostávají víc a více informační technologie. A výrobní dělníci, manipulanti či nástrojaři se bez nich prostě v automobilové branži neobejdou,“ říká David Svoboda, vedoucí úseku Plasty. 

„Ve výrobním programu vstřikovny plastů naleznete například výztuhy dveřních klik, velkoobjemové plastové domky a další. Rohatka a západka tvoří cca 65 % naší produkce ( z pohledu typů výroby, z pohledu množství vyrobených kusů je to cca 35 %) pro všechny zákazníky,“ říká David Svoboda, vedoucí úseku Plasty k výrobkovému portfoliu WITTE Automotive v Nejdku. Co se týče automatizace, od roku 2008 běží plně automatizované pracoviště Ford Direct Drive (zadní zámek, obstřik vodivých drah bez pevných opěrek a jejich řízeným odjížděním). V loňském roce se nám podařilo poprvé v historii propojit prvovýrobu (lisování výztuh) přímo s montáží,“ dodává k historii automatizace Svoboda. 

K dalšímu rekordu, a to  v  počtu vyrobených kusů, se schyluje na konci roku 2012. David Svoboda se všemi spolupracovníky budou mít blízko 100 milióntý kus. „Za poslední čtyři roky jsme v Nejdku výrobu zdvojnásobili. Minulý rok jsme zůstali těsně pod hranicí s více než 93 milióny kusy.“

Další článek: Specialisté TÜV SÜD budou testovat hodnoty spotřeby vozu ŠKODA Octavia Green E Line