Nejnovější lokomotivy ČD bude opravovat Pars nova

Redakce Redakce
— vydáno 23. března 2015

Nejnovější lokomotivy Českých drah řady 380 bude opravovat šumperská Pars nova spadající do skupiny Škoda Transportation. Za opravy dvacítky lokomotiv přezdívaných Emil Zátopek získá firma přes 451 milionů korun. Společnost zvítězila ve vyjednávacím řízení mezi čtyřmi uchazeči.

Inzerce

Každá z dvacítky lokomotiv má dle dohody projít takzvanou vyvazovací opravou, kterou jsou stroje povinné podstoupit po ujetí 600 tisíc kilometrů, a rovněž hlavní opravou, která je povinná po ujetí milionu kilometrů, řekl mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský. V současnosti České dráhy tyto lokomotivy využívají na mezistátních tratích z Prahy do Budapešti, z Bohumína do Vídně a na trase z Prahy do Žiliny. Denně na nich najezdí v průměru tisíc kilometrů. 

Lokomotiva řady 380 přezdívaná Emil Zátopek v čele vlaku při opouštění pražského Hlavního nádraží. Foto: Škoda Transportation

Lokomotivy nakoupily České dráhy od tuzemského výrobce Škoda Transportation za 2,5 miliardy korun. Třísystémové lokomotivy schopné jezdit na různých napájecích soustavách nacházejících se ve střední Evropě, ale mají dlouhodobé problémy se získáním povolení provozu v zahraničí. Zatím s nimi může dopravce jezdit na Slovensko, do Polska, Maďarska a Rakouska. Po získání povolení do Německa plánuje jejich nasazení i na linkách do Berlína a Hamburku.

Další článek: Zaměstnancům Vítkovice Machinery Group vzrostou mzdy