Toyota si udržela vedoucí pozici na automobilovém trhu

Redakce Redakce
— vydáno 27. ledna 2016

Odbyt japonské automobilky Toyota Motor loni klesl o 0,8 procenta na 10,151 milionu vozů. I nadále však už čtvrtým rokem zůstává na prvním místě světového automobilového trhu.

Druhé místo obsadil německý koncern Volkswagen, kterému se podle dřívějších údajů prodej snížil o dvě procenta na 9,93 milionu vozů. Volkswagen, jenž se nyní potýká se skandálem kolem falšování testů emisí, tak zaznamenal první pokles odbytu od roku 2002. Na třetím místě loni skončila americká automobilka General Motors, které se podařilo zvýšit prodej o 0,2 procenta na 9,8 milionu vozů. 

Loňský odbyt Toyoty překonal podnikovou prognózu, která jej odhadovala na 10,098 milionu vozů. V letošním roce počítá automobilka s prodejem 10,114 milionu vozů, napsala agentura AP. 

Toyota v roce 2008 vystřídala v čele automobilového trhu konkurenta General Motors, který byl do té doby světovým lídrem více než sedm desetiletí. V roce 2011 získala americká automobilka prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů. 

Toyota rovněž uvedla, že uvažuje o úplném převzetí výrobce miniautomobilů Daihatsu Motor, ve kterém již vlastní většinový podíl. Popřela však zprávu japonského podnikatelského listu Nikkei o tom, že jedná o partnerství s domácím konkurentem Suzuki Motor.

Další článek: Trendy: Trh s virtuální realitou letos přesáhne hodnotu jedné miliardy dolarů