V západní Evropě v březnu stoupl prodej aut přes desetinu

Redakce Redakce
— vydáno 9. dubna 2015

Prodej nových osobních automobilů v západní Evropě se v březnu meziročně zvýšil o 10,7 procenta na 1,56 milionu vozů.

Vyplývá to podle agentury Reuters z údajů, které zveřejnila výzkumná společnost LMC Automotive. Tempo růstu prodeje tak zrychlilo z únorových 7,6 procenta. „Konečně vidíme silné oživení trhu po letech slabého výkonu,“ uvedl na toto téma analytik LMC Jonathon Poskitt. Dodal, že solidní růst na předních evropských automobilových trzích podporuje stoupající spotřebitelská důvěra. 

 Velmi oblíbené na evropském trhu jsou vozy SUV, zde BMW X3. Foto: BMW

Největším automobilovým trhem v Evropě je tradičně Německo. Tamní sdružení automobilového průmyslu VDA již minulý týden oznámilo, že prodej aut v Německu se v březnu meziročně zvýšil o devět procent na 323 100 vozů. Zaznamenal tak nejprudší tempo růstu za více než rok. Výrazný nárůst prodeje v březnu podle údajů z minulého týdne ale zaznamenaly také další velké evropské trhy. Ve Francii prodej stoupl o více než devět procent, v Itálii o 15 % a ve Španělsku dokonce o více než 40 %. Britský svaz výrobců a prodejců automobilů SMMT také oznámil, že prodej aut v Británii se v březnu zvýšil o šest procent na 492 774 vozů. To představuje nejlepší březnový výsledek v tomto století, informovala agentura Reuters. 

Zprávu o březnovém prodeji automobilů v celé Evropské unii zveřejní 16. dubna Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Údaje českého Svazu dovozců automobilů z minulého týdne ukázaly, že prodej nových osobních aut v tuzemsku se v březnu meziročně zvýšil o téměř 28 % na 21 155 vozů.

Další článek: Prodej motocyklů do března klesl o čtyři procenta