Divize přesného lití PBS má k dispozici novou žíhací pec

První brněnská strojírna Velká Bíteš (PBS) se připravuje na průmyslový boom po covidu a investuje do nových výrobních technologií. Divize přesného lití se od konce března může pochlubit novou žíhací pecí.

Inzerce

Vlastní slévárnu společnost provozuje již více než padesát let. Divize přesného lití je jedním z klíčových segmentů výroby PBS, díky kterému se může společnost pochlubit až 90 % soběstačností ve výrobě turbínových pohonných jednotek pro letecký průmysl. Na světové trhy PBS dodala již více než 14 tisíc pomocných energetických jednotek, klimatizačních systémů a proudových motorů pro různé typy letounů a vrtulníků.

Slévárna PBS dodává samostatné odlitky například také pro výrobce leteckých motorů, výrobce turbodmychadel, výrobce plynových spalovacích turbín, výrobce skelné vaty nebo výrobce zdravotnických kloubních náhrad.

Nově instalovaná elektrická vozokomorová pec se spalovací komorou od firmy Teplotechna průmyslové pece Olomouc, vyvine maximální teplotu až 1 200 °C. Díky vysokým teplotám spálí téměř všechny organické složky, což minimalizuje množství zplodin v provozu. Kromě vysokého výkonu je hlavní výhodou velikost žíhací komory, ve které je možné žíhat i ty nejnáročnější tvary odlitků.

„Nová žíhací pec je dalším významným krokem v modernizaci Divize přesného lití. Její denní kapacita je v porovnání s předchozím zařízením až dvojnásobná. Právě taková řešení, která zvyšují kvalitu, podporují konkurenceschopnost společnosti a zároveň šetří životní prostředí, jsou v dnešní době nejdůležitější,“ uvedl Petr Horký, ředitel Divize přesného lití.

PBS se také intenzivně věnuje výzkumu a vývoji nových slitin. Za nejúspěšnější vývojové projekty získala řadu ocenění, např. v roce 2019 cenu „TA ČR“, v roce 2020 čestné uznání v soutěži „Inovace roku“ a v letošním roce ocenění v soutěži „VIZIONÁŘI 2020“.

Na konci měsíce března spustil generální ředitel společnosti, Milan Macholán, novou žíhací pec na Divizi přesného lití 

 

Další článek: Zaoceánskými loděmi se vinou kilometry kabelů a energetických řetězů